Părinți

 

      Școala are misiunea de a educa generația în creștere, de aceea ea trebuie să-și asume rolul de instituție comunitară principală, de organizație cu inițiative care să conducă la parteneriate și cooperare, care să dinamizeze și să dezvolte societatea. Școala poate fi inițiatoarea unor programe de parteneriat ce ar urmări sporirea calității vieții, ar promova valori precum responsabilitatea, cooperarea, participarea, transparența și comunicarea. Educația este eficientă dacă cei implicați direct sau indirect nu sînt indiferenți față de problemele cu care se confruntă aceasta, au încredere și cooperează pentru rezolvarea lor și se sînt responsabili pentru rezultat. Factorul-cheie al parteneriatului profesor-elev-familie constă în colaborarea, conlucrarea în termeni de avantaj reciproc care ar aduce beneficii majore pentru toate catogoriile cuprinse în această triadă.

      Potrivit ca o prioritate, parteneriatul profesor-elev-familie necesită o reconceptualizare din perspectiva reformelor din diferite sfere ale vieții sociale și, nu în primul rînd, a reformelor din învățămînt.

      Părinții sunt persoane direct interesate în calitatea serviciilor educaționale.

      Noi parcurgem la evoluția raporturilor familie-școală, care se careacterizează prin ocuparea părințiilor pentru viitorul copiilor lor și apariția raporturilor de colaborare între familie și școală. Introducerea unei terțe persoane în raporturilor școală-copil este „o mediere favorabilă din punct de vedere psihopedagogic, deoarece optimizează cunoașterea copilului, intercomunicarea agenților educaționali, asigurînd unitatea cerințelor”.

Tematica lecțiilor pentru părinți:

  1. Particaularitățile de vîrstă ale elevilor calaselor primare
  2. Problema dezadaptării sociale a elevului ciclului primar
  3. Particularitățile vîrstei adolescentine
  4. Pregătirea elevului pentru studii în ciclul gimnazial
  5. Acceptarea caracterului minorilor
  6. Rolul părinților în formarea și dezvoltarea personalității creative ale copilului
  7. Urmările violenței în familie
  8. Cauzele eșecului școlar
  9. Devierile comportamentale la minori
  10. Stilul educației în familie și influența lui asupra dezvoltării personalității
  11. Arta de a fi părinte
  12. Dezvoltarea psihică și fizică a minorilor
  13. Educația moral-spirituală în familie
  14. Familia și violența în familie
  15. Modul sănătos de viață: profilaxia narcomaniei, alcoolismului, ITS etc.
  16. Conflicutl în familie și căile de soluționare a lui
  17. Familia –principala instituție de educație. Stilurile de instruire și educație a copilului
  18. Problema devierilor psihologice, emoționale și comportamentale la minori
  19. Susținerea psihologică din partea familiei –cheia susținerii cu succes a examenelor
  20. „Neurozele la copii: pot fi ele evitate?”
  21. „Atenție! Un copil timid”
  22. Cauzale psihologice ale comportamentului asociativ la minori
  23. Problema neadaptării elevilor clasei I, influența ei asupra studiilor în continuare
  24. Relațiile dintre adolescenți și părinți
  25. Interesul cognitiv și motivarea învățării în ciclul primar
  26. Problemele ale autodeterminării profesionale
  27. Educarea elementelor de responsabilitate și independență
  28. De ce sunt copii dificili? Erorile educației
  29. Înțelegere reciprocă –posibilități de organizare